"Ақмола облысы білім басқармасының Степногорск қаласы бойынша білім бөлімі Степногорск қаласының А.С.Пушкин атындағы №3 көпсалалы мектеп-лицейі" коммуналдық мемлекеттік мекемесіне
Коммунальное государственное учреждение "Многопрофильная школа-лицей №3 имени А. С. Пушкина города Степногорск отдела образования по городу Степногорск управления образования Акмолинской области"

Біз әлеуметтік желілерде

  

Толығырақ
Қайырымдылық көмек
KZ380704034640473001
Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

«Баланың психикалық денсаулығын қалай сақтауға болады»

(Ата-ана мен бала арасындағы қарым-қатынасты нығайтуға арналған ұсыныстар)


Сіздің балалық шағыңызды есіңізде сақтаңыз, өйткені біздің мінез-құлқымыз, қорқынышымыз, кешендеріміз дәл балалық шақта туындайды. Сондықтан, баламен қарым-қатынасты түзету үшін сіз өзіңізді түсінуіңіз керек. Көптеген ересектер өздеріне тәуелді болуды және басқалардың пікірлеріне тәуелсіз болуды үйренуі керек.


«Мен осылай өстім» деген жалпы дәлел орынды емес! Әрине, ересек адам балалық шағында оған салынған нәрсені қайталауға бейім. Бұл өзін-өзі ұстауға да, қарым-қатынас стиліне де қатысты. Балалық шағында оны ата-анасы сүйіспеншілікке, жеке ерекшеліктерін ескере отырып, түсінуге деген ықыласына сүйене отырып тәрбиелесе жақсы. Өкінішке орай, өсіп келе жатқан балалар көбіне сәбилеріне мазасыздық, авторитаризм, дене жазасы, қабілетсіздігі және тыңдағысы келмейтіндігі туралы «өтеді». Біз ересекпіз және балалық шақтағы әсерімізді түсінеміз, ата-анамыздың жіберген қателіктерін кешіреміз және балаларымызбен бірге қайталамаймыз!


Келіссөздерді, ымыраға келуді үйреніңіз. Балаңызға ұнамайтын нәрсені істеуге мәжбүрлемеңіз. Балаңызды жақсы көруден қорықпаңыз және оған өз сезімдеріңізді көрсетіңіз. Бұл туралы не ұнайтындығын айтыңыз. Құшақтап, жиі сүйіңіз. Басынан сипау арқылы жас баланы сүйетіндігіңізді көрсетуге болады («Мейірімді ата-ана» мақаласын қараңыз).

Өзіңіздің жағымсыз эмоцияларыңызбен агрессиясыз, ашуланбай күресуді үйреніңіз.
Кейде өзіңізді бала болуға мүмкіндік беріңіз. Босаңсыңыз, балаңызбен бірге болыңыз, сурет салыңыз, ақымақ болыңыз, пластилиннен күлкілі фигураны құйыңыз, доп ойнаңыз, жай ғана қатты күліңіз. Сонымен, сіз балаңызға жақындай аласыз, оны және өзіңізді жақсы түсінесіз.
Өзіңіздің жаман көңіл-күйіңізді, проблемаларыңызды балаға құймаңыз. Ақыр соңында, ол дүкенде бұзық болғанына кінәлі емес! Балалар қазірдің өзінде ата-аналарының көңіл-күйіне өте сезімтал, олар өздерінің алаңдаушылығын, өзін төмен бағалауды қабылдайды. Сондықтан, алдымен «тәрбиеңізге» көңіл бөліңіз, ішкі проблемаларыңызды реттеңіз. Бұл үшін сізге отбасылық психолог немесе сізді түсінетін адам көмектесе алады.

Четко формулируйте свои требования к ребенку. Их не должно быть много, но те, что есть, должны соблюдаться. Не увлекайтесь словом “нельзя”.


Ата-ана қамқорлығының дәрежесін бағалаңыз. Мүмкін сіздің балаңыз өсіп үлгерген шығар, сіз оны әлі сәби сияқты күтіп, әр қадамын бақылап, оны мүмкін сәтсіздіктерден сақтайсыз. Балаңызға көбірек еркіндік беріңіз: ол досымен татуласуы, мектепте қосымша үйірме таңдау және т.б.

Тәуелсіздікке шақырыңыз! Оның дамуы кішкентайдан басталады - ол өзі киініп, орындықты орнына қойды. Бала неғұрлым үлкен болса, соғұрлым ол дербес әрекеттерді орындай алады. Бірақ іс-әрекеттер ғана емес, ойлар да тәуелсіз болуы керек!
Ата-аналар балаларынан жиі жасыратын сезімдер (қайғы, мазасыздық, абыржу, нәзіктік және т.б.) олардың тыныштығы үшін қиындық тудырады. Шынайы эмоцияларды жасырып, адам оларды өзгелермен алмастырады, әйгілі, әдетте бұл талаптылықта, қаттылықта, ашушаңдықта көрінеді. Егер сіз эмоцияны табиғи түрде көрсетсеңіз, балаға оңай болады.Сонда ол да өзінің жағымды және жағымсыз эмоцияларын көрсете алады. Қатаң, талапшыл әкесі бұл «масканың» артында өзінің алаңдаушылығын, сенімсіздігін, балалардан қорқуын жасыра алады.
Егер бала сізді үнемі ренжітсе, егер сіз үнемі «сөгіс» алсаңыз, оны ұрсып жатсаңыз - нәрестеден бас тартудың себептерін өзіңізден іздеңіз. Бала бәрін сіздің талабыңыз бойынша жасаса да, оны ұрысуға себеп болады. Мәселе балада емес, өзіңізде екеніңізді мойындау - оны шешудің алғашқы қадамы.


Балаға басқа адамның кемшіліктерін жібермеуге (жобаламауға) тырысыңыз («ұлы бұрынғы күйеуіне ұқсайды, одан да ақылға қонымды ештеңе шықпайды, баяғы сергек ...»).

Есіңізде болсын, егер әже немесе күтуші үнемі (немесе көп жағдайда) баламен айналысатын болса, олардың тәрбиесінің түрі оған сіздікіндей әсер етеді. Әжелер көбінесе күдікті, мазасыз, немересін барлық ықтимал қиындықтардан қорғауға тырысады, құрдастарымен қарым-қатынасты ынталандырмайды. Сондықтан, ұзақ уақыт бойы осындай әженің қолында болған балаларда жоғары мазасыздық, өзіне деген сенімсіздік пайда болады, оларда көптеген қорқыныштар, құрдастарымен қарым-қатынас жасау проблемалары бар.


«Баланың психикалық денсаулығын қалай сақтау керек» жадынамасы
• Балаңызбен сөйлесуге әрдайым уақыт бөліңіз. Оның проблемаларына қызығушылық танытыңыз, туындайтын қиындықтарды қарастырыңыз, оларды талқылаңыз, кеңестер беріңіз.

  • Балаға қысым жасамаңыз, оның өз бетінше шешім қабылдау құқығын мойындаңыз, оның шешім қабылдау құқығын құрметтеңіз.

  • Балаңызға өмірлік тәжірибесі аз, тең құқылы серіктес ретінде қарауды үйреніңіз.
  •  Баланы айқаймен қорламаңыз, отбасылық тәрбиелеу практикасынан «психологиялық шапалақтарды алып тастаңыз».

•Оқуда баладан мүмкін емес нәрсені талап етпеңіз, ақылға қонымды талапты мақтаумен ұштастырыңыз. Балаңызбен кішкене болса да жетістіктерден ләззат алыңыз

Ата-аналардың балалармен қақтығысуының себептері

 

Жасөспірімдер мен олардың ата-аналары арасындағы қақтығыстардың себептері


Билікке қарсы күрес және ата-ана билігі


Өтпелі дағдарыс (адекватты емес реакциялар, негативизм)


Үміттер мен үміттердің расталмауы


Үлкен тәуелсіздікке, өзіңіз шешім қабылдау құқығына сұраныс


Жасөспірімнің тәуелсіздігі мен «ересек жасын» мойындағысы келмеуі


Күрделі қарым-қатынасқа шақыратын жасөспірімдер тобына жатады

Баланың күшіне сенбеу, «қанат астынан» жіберуден қорқу

 


Өзіңізді құрдастарыңыздың, беделді адамдардың алдында көрсету

Отбасында қабылданған қатынастардың қайшылықты практикасы

 


Отбасында қабылданған қатынастардың қайшылықты практикасы


«Баламен жанжал туындаған кездегі қарым-қатынас ережелері» жадынамасы

Тыңдау жағдайында:

·         төзімділік таныту: баланың сөзін бөлме, араласпа; бірдеңе айтпас бұрын жақсылап ойланыңыз, дәл осылай айтқыңыз келетініне көз жеткізіңіз; сіздің тыңдаушы ретіндегі міндетіңіз балаға өз проблемаларын айтуға көмектесу екенін ұмытпаңыз;
·         баланы бағаламаңыз: егер сіз оның сезімін бағаласаңыз, ол қорғанысқа айналады немесе сізге қарсы шығады; баланы шынымен түсінуге тырысыңыз;
·         кеңес бермеңіз: дау-дамай кезіндегі ең жақсы шешімдер біреудің оларға ұсынғанын емес, қатысушылардың өздері шешетінін ұмытпаңыз; кеңестер беруге деген ықыласқа қарсы тұру көбінесе қиын, әсіресе бала оған басынан бастап сене алады - және балаға қиын жағдайдан шығудың жолын іздеу үшін жеткілікті ақыл-ой жұмысын жаса.

Сөйлеу жағдайында болу:
·         кінәламаңыз - бәрі баланың кемшіліктері салдарынан болды деп айтпаңыз және болған жағдай үшін басқа ешкімді кінәламаңыз;
·      ойлап таппаңыз - балаға өзі туралы бірдеңе айтпас бұрын, ол туралы не ойлайтыныңызды, оның себептері мен тілектері туралы айтпаңыз;
·          өзіңізді қорғамаңыз - алдымен іс-әрекеттеріңіз, ойларыңыз бен сезімдеріңіз туралы сөйлесіңіз; мұны ашық және толықтай жасаңыз, содан кейін ғана сіз баладан дәл осылай күте аласыз;

 

 

Жаңартылған күні: 07.10.2020 14:27
Құрылған күні: 07.10.2020 14:27

Текст