"Ақмола облысы білім басқармасының Степногорск қаласы бойынша білім бөлімі Степногорск қаласының А.С.Пушкин атындағы №3 көпсалалы мектеп-лицейі" коммуналдық мемлекеттік мекемесіне
Коммунальное государственное учреждение "Многопрофильная школа-лицей №3 имени А. С. Пушкина города Степногорск отдела образования по городу Степногорск управления образования Акмолинской области"

Біз әлеуметтік желілерде

  

Толығырақ
Қайырымдылық көмек
KZ380704034640473001
Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Жасөспірімдік кезеңнің ерекшеліктері

Жасөспірім кезеңі - баланың өміріндегі қиын және негізінен қайшылықты кезең. Физикалық және психологиялық келбеттің күрт өзгеруі, әсіресе, ата-аналар мен мұғалімдер үшін таң қалдырады. Жасөспірім - баланың жеке басының дамуындағы дағдарыс кезеңі.

Жасөспірімнің жеке басының қасиеттерін екі сөзбен - тәуелсіздікке деген ұмтылыспен жеткілікті түрде дәл сипаттауға болады. Бұл тұлғаның, мінез-құлықтың, сезімнің барлық аспектілерінде із қалдырады.
Сонымен, жасөспірім енді бала емес, сонымен бірге ол әлі ересек емес. Ол өзінің тәуелсіздігіне қойылатын шектеулерге жол бермейді, көбінесе ересектердің талаптарына күрт теріс қатынасты көрсетеді. Көбінесе жасөспірім мен ересектер арасындағы қақтығыстар отбасында туындайды, онда ата-анасы ұлының немесе қызының өсіп келе жатқанын байқамайды, оларды «кішкентай» деп санайды.
Жасөспірімге әртүрлі қызығушылықтар тән, олар дұрыс тәрбиеленген кезде оның қабілеттері мен бейімділіктерінің дамуына үлкен әсер етуі мүмкін. Жасөспірімнің білімі тереңдейді, ол ғылыми пәндерді оқи бастайды, белгілі бір пәндерге қызығушылығы артады.
12-13 жасында өзінің өміріне, жеке басының қасиеттеріне қызығушылық пайда болады. Бұл қызығушылық жасөспірім кезінде айтарлықтай артады. Бастапқыда жасөспірімнің өзі туралы пікірі негізінен басқа адамдардың пікірімен бірдей. «Сіз өзіңіздің мінез ерекшеліктеріңізді қалай білесіз?» Деген сұраққа. жасөспірімдер өздерінің қасиеттері туралы ата-аналарынан, мұғалімдерінен, жолдастарынан білетіндіктеріне тікелей жауап береді, бірақ кейінірек оларды өздері байқай бастайды. Олар басқа адамдарды өздерінен бұрын бағалай бастайды.
Басқаларды бағалау кезінде жасөспірімдер көбінесе кейбір асығыстық пен категориялықты мойындайды. Сонымен, олар көбінесе адамдарды жеке іс-әрекеттері немесе қасиеттері бойынша бағалайды, бұл бағалауды жеке тұлғаға тұтастай кеңейтеді. Нәтижесінде көптеген жағдайларда адамның еңбегі, оның жағымды және жағымсыз қасиеттері туралы дұрыс емес шешім шығарылады.
Жасөспірім басқалардың бағалауына сезімтал. Демек, белгілі осалдық, көңіл-күйдің ауытқуы. Кездейсоқ сәттілік немесе ересектердің мақтауы жасөспірімді өзін-өзі асыра бағалауға, шамадан тыс өзіне деген сенімділікке, менмендікке итермелейді. Тіпті уақытша, кездейсоқ сәтсіздік өз-өзіне күмән туғызып, сенімсіздік, ұялшақтық және ұялшақтық сезімдерін дамыта алады. Сондықтан жасөспірімдермен қарым-қатынас кезінде ата-аналардан, мұғалімдерден және тәрбиешілерден ерекше әдептілік қажет.
Жасөспірімде әлсіз, тәуелді, кішкентай деген қорқыныш күшейеді. Өзінің тәуелсіздігін көрсету үшін жасөспірім өзінің қателігін түсінгенімен, көбінесе қыңырлық пен дөрекілік көрсетеді.
Жасөспірім кезеңі - адам тұлғасын қалыптастырудағы өте қиын және қайшылықты кезең, ата-аналар мен мұғалімдерден үлкен күш пен қажырлы еңбекті талап етеді. Сонымен қатар, бұл бірегей очарованиенің жасы: дауылды қуат, білімге деген шөлдеу, ақиқатты іздеу.

 

 

 

Ата-аналардың жасөспіріммен қарым-қатынас кезінде ескеретін негізгі ережелері
Ережелер, шектеулер, талаптар, тыйымдар әр жасөспірімнің өмірінде болуы керек. Бұл әсіресе балаларын аз ренжітіп, олармен қақтығыстардан аулақ болғысы келетін ата-аналарға пайдалы. Нәтижесінде олар өз баласының жетегіне ереді. Бұл ата-аналардың рұқсат етілген стилі.
Ережелер, шектеулер, талаптар, тыйымдар тым көп болмауы керек және олар икемді болуы керек. Бұл ереже басқа экстремалды - «бұрандаларды қатайту» рухындағы тәрбиеден, қарым-қатынастың авторитарлық стилінен сақтандырады.
Ата-ананың көзқарасы баланың маңызды қажеттіліктерімен (қозғалыс, таным, жаттығу, өз пікірін ересектердің пікірінен гөрі құрметтейтін құрбыларымен қарым-қатынас) айқын қақтығыспауы керек.


Ережелер, шектеулер, талаптар ересектер арасында келісілуі керек. Әйтпесе, балалар талап етуді, қыңқылдауды, бопсалауды жөн көреді. Сұраныс пен тиым туралы айтылатын тон міндетті түрде емес, түсінікті, түсінікті болуы керек

Жазалар туралы. Түсінбестіктен ешкім де иммунитетке ие емес және жасөспірімнің айқын жаман қылықтарына жауап беру керек болатын кез келеді. Жасөспірімді жазалау кезінде оны жаман сезінуден гөрі оны жақсылықтан айыру дұрысырақ.
Қиындықтарды кейінірек жеңгеннен гөрі, олардың пайда болуын болдырмау әлдеқайда оңай екенін есте ұстаған жөн.
Жаңартылған күні: 08.10.2020 09:43
Құрылған күні: 08.10.2020 09:43

Текст